Sommarlov

Sommarlov

söndag 30 september 2012

Valters mamma är duktig på att odla grönsaker....

Hej!

Idag blir det ett lite kortare inlägg och dessutom skriver jag det betydligt senare än vanligt. JAg har nämligen firat veckoslutet i Gdansk i Polen. Gdansk är en otroligt vacker stad. På lördagen var den + 22 grader men idag var det blåsigt och därmed mera höst i luften.
Nu över till vår kommande vecka. Senaste vecka var mycket lärorik. Vi hade intressanta temalektioner kring våra 4 sädesslag. Diskussionerna som vi förde var ibland på väldigt hög nivå. Den här veckan ska vi forska och ta reda på om de grönsaker, rotfrukter... som Valters mamma odlar i grönsakslandet och i växthuset. Det blir spännande! Tag med bilder på alla olika grönsaker, rotfrukter, kryddor... som ni hittar i reklamblad, tidningar  eller dylikt. 
Matteprovet delar jag ut på torsdag när alla tvåor har haft provet. Mirella går igenom provet med en grupp och jag går igenom med den andra gruppen. Kom ihåg att dethär provet brukar vara det svåraste under hela åk 2. Den här veckan börjar vi med uppställning. Det brukar kännas mycket lättare.
På tisdag är jag tjänstledig första lektionen. Då är det Gitta som har religion. Det kommer att gå bra!
Senaste fredag traskade vi upp på Kullasberget och såg utöver Malmen. Nu på fredag kommer vi igen att ta en rask höstpromenad. Vi kommer att samla löv under promenaden. Löven kommer vi att lägga i press. Det är viktigt att alla har byteskläder med eller ordentliga utekläder!
Hoppas det blir en bra grönsaksvecka!
Susse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar