Sommarlov

Sommarlov

söndag 7 september 2014

Rent dricksvatten...

Hej på er alla!

Hälsningar från Utö! Jag har fått fira veckoslutet ute på en fantastiskt vacker  ö i vår yttersta skärgård. Ni kan inte förstå hur många holmar och skär som jag har sett...och fantiserat att är Trollskär. Nu är jag så otroligt inspirerad att fortsätta läsa och jobba kring Elis och livet på Trollskär. Jag återkommer till det. På onsdag kommer vi att börja bygga upp Trollskär.
Den här veckan kretsar vårt arbete kring dricksvatten. På tisdag kl.8.30 tar Mika Laaksonen emot oss ->Vattenverket i Sysilax. Vi startar iväg med cyklar genast kl.8. Jag hoppas att vi lär oss mycket om hur vattnet i Pargas renas innan vattnet kommer till kranen. När vi kommer tillbaka dokumenterar vi besöket. Vi ska också experimentera och rena eget vatten!
På tisdagen har vi matteprov! Det kommer att gå bra! KOM ihåg summa, differens, produkt, kvot....
På onsdagmorgon går vi till Pajbacka och löper och kastar spjut. Åk 1-2 har MiniOS men de kommer först efter kl.9.   Senare under dagen går vi till BIBBAN! Vänelevsverksamheten fortsätter på torsdag! Ni kommer tillsammans med ettorna att skriv om att vara vänelever!
Annica kommer att vara tjänstledig från och med tisdageftermiddag->resten av veckan.
KOM IHÅG föräldramötet i morgon kl.18.00! (Läs Wilmameddelande!)
Varma och soliga hälsningar
Susse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar