Sommarlov

Sommarlov

söndag 28 september 2014

Fotosyntes

Hej på er alla!

Jag har just skrivit in era vitsord på förhöret/provet om VATTEN som vi hade förra veckan. Det gick JÄTTE JÄTTE bra! Ni har alla följt bra med under lektionerna och dessutom förberett er bra hemma. Duktigt! I morgon går vi igenom förhöret/provet. På tisdag blir det dags för nya experiment som har med fotosyntesen att göra. Mera om det på tisdagen! TACK för alla glasburkar som vi har fått till klassen!
I övrigt fortätter vi med livet på Trollskär. I onsdag hoppas jag att att gubben ELIS OCH POPPE får flytta till vårt Trollskär.
Senaste vecka hade vi läsambassadören på besök till Malms skola. Det var intressant! Den här veckan fortsätter vi att bekanta oss med våra vänner LÄSFIXARNA. Ni kommer också sakta men säkert få lära känna dem där hemma.
I matematiken fortsätter vi med multiplikation. KOm ihåg att öva på tabellerna! Vi fortsätter att ha tabellförhör!
På onsdagmorgon orienterar vi i Centralparken. KOM ihåg att ta med lämpliga kläder. Nu är duscharna i skick och det innebär att ALLA duschar efter gympan.
Nu ska jag avsluta mitt inlägg om en stund ska jag gå till Nagu kyrka och lyssna på en konsert till minnet av Estoniakatastrofen.
Ses i morgon!

Susse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar