Sommarlov

Sommarlov

söndag 26 januari 2014

Väderlek och forskning om fåglar och däggdjur....

Hej!

Jag såg att många har varit in på bloggen idag. Mitt inlägg kommer senare än vanlig eftersom jag har varit på en minisemester med min familj.
Vi har en spännande vecka framför oss! I morgon räknar vi Kan du dethär? och på tisdag har vi matteprov. Det kommer att gå jätte bra! Kom ihåg att öva på finskaprovet som ALLA har nu i torsdag!

I övrigt kommer veckan att gå ut på forskning. Vi kommer att använda nästan alla lektioner i modersmål-och litteratur till att forska om vinterfåglar och däggdjur. I morgon kommer jag att presentera vilka fåglar, djur som vi ska forska om. Det blir individuell forskning det betyder att alla forskar om "allt". Naturligtvis ska vi hjälpa varandra! Det nya är att var och en får göra en forskningsplan där det framgår i vilken ordning var och en tänker forska. Var och en skriver ett mål för varje forskningslektion. Sedan gäller det att  forska ivrigt! På fredagen utvärderar vi och ser hur långt vi har kommit!  Forskningsarbetet kan också bli hemläxa! Under mnk-lektionerna jobbar vi med väderlek. Hur är det möjligt att väderleken är så varierande i Finland? Ta med väderlekskartor!
Det ska bli roligt att forska!
Hoppas ni har kommit ihåg veckoslutsläxan?! I morgon går vi igenom och ser hur många fåglar vi har sett.
Kom ihåg allt som behövs till simningen i morgon!
Ses i morgon!
Susse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar