Sommarlov

Sommarlov

måndag 6 januari 2014

GOTT NYTT ÅR 2014!

Hej på er alla!

Jag vill börja med att önska er alla en god fortsättning på det nya året. Hoppas alla har fått vara friska och fått njuta av ett långt och skönt jullov. Vädret har inte varit det bästa, trots det hoppas jag att alla har samlat nya krafter. Vi har en spännande termin framför oss! Många spännande projekt, forskningar väntar... Vi får återkomma till det!
Den här veckan kretsar vårt arbete naturligtvis kring julklappar och kring vårt nya år. Var och en kommer att få välja en julklapp och beskriva den så noggrant som möjligt.
Vi kommer också att skriva ner våra förväntningar inför det nya året. Det blir intressant att få ta del av varandras tankar och funderingar.
  I matematiken jobbar vi en lektion i den gamla boken och sedan väntar en ny spännande bok!

På torsdagen går vi till bibban och förnyar/lånar böcker. Det blir många mysiga lässtunder!
I morgon "packar" vi vår lilla portfölj... två matteprov, mnkförhör och diktamenshäfte kommer hem. Jag valde att inte skicka hem materialet sista skolveckan för då hade alla fullt upp med alla förberedelser inför julen.
På fredag har vi ett skriftligt förhör som visar att vi kan det viktigaste om den allra första julen. Från och med nästa vecka repeterar vi och fördjupar oss i tiden före den allra första julen. Det betyder att vi jobbar med allt det som Juanita på ett roligt och inspirerande sätt har lärt oss. Vi kan ju en jätte fin ramsa. Jag hoppas att vi får tillfälle att visa den för er föräldrar!




Nu måste jag sluta! Jag ska nämligen se när våra duktiga hockeyjuniorer blir firade i Helsingfors! GRATTIS FINLAND!

Susse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar