Sommarlov

Sommarlov

söndag 3 mars 2013

Från rymden till människan

Hej på er alla!

Jag skriver mitt inlägg lite senare än vanligt eftersom jag har varit ute hela dagen och njutit av en härlig vinterdag. Men igår var det ett riktigt oväder....
Vi har en händelserik vecka framför oss. Vi har lite kvar att finslipa på det material som ska skickas till ÅU/PK. Anja Kuusisto väntar på materialet sedan blir det att hålla ögonen öppna och följa med när det kommer i ÅU eller PK eller i båda.
Jag hoppas att alla har läst mitt WILMA meddelande där jag tackar för en jätte, jätte fin skoldag på Heureka. Det var glada miner från morgon till kväll och vi hade en otroligt lärorik och fin dag. Jag är säker på att ingen av oss kommer att glömma skoldagen på Heureka i första taget.
I morgon har vi väntimme och då kommer våra vänelever till oss och vi berättar om vår skoldag på Heureka.
På torsdag är det skolmästerskap i skidning kl.13 i Finby. Några från klassen kommer att delta. Vi andra passar också på att vara ute sista lektionen och njuta av frisk luft. Ta med lämpliga kläder.
På fredag kl.9-1015 är vi i ishallen för sista gången dethär läsåret. Alla vuxna som vill och har möjlighet är naturligtvis välkomna med.
På Kiva skola timmarna kommer vi några veckor framöver att samarbeta med Lilla klassen. Vi kommer att i små grupper (4 elever) gå in till lilla klassen och spela spel med några elever. Vi inleder samarbetet nu på onsdag och det betyder att 4 elever får spela och ha skoj.
Den här veckan inleder vi vårt nya projekt som handlar om MÄNNISKAN. Det blir intressant! Mera info kommer under veckans lopp.

I matematiken fortsätter vi med geometri.
På onsdag går vi till bibban. Helena är på kurs på torsdag!
Hoppas vi får en bra marsvecka!
Susse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar