Sommarlov

Sommarlov

söndag 11 augusti 2013

Välkomna till ett nytt läsår!

Hej på er alla !

Här sitter jag vid min dator och skriver mitt första inlägg. Det känns jätte roligt. Jag hoppas att ni har haft ett skönt och avkopplande sommarlov. För mej har det blivit många sköna dagar på stranden. Vattnet har varit varmt så jag har simmat mycket.
Men jag ser verkligen fram emot vårt nya läsår. Jag hoppas att det blir många intressanta och lärorika projekt. Åk 3 innebär alltid en hel del med nya utmaningar. Skoldagarna blir längre, finskan är ett nytt ämne... Jag är säker på att tack vare gott samarbete så kommer skolvardagen att gå bra.  Annica heter vårt nya skolgångsbiträde. Annica har tidigare jobbat som skolgångsbiträde i Malms skola.  Jag är övertygad om att Annica kommer att trivas tillsammans med oss. Annica börjar jobba  med oss måndagen den 19 augusti.
I tisdag träffas vi i vårt klassrum kl.9.00 när det ringer in. Första skolveckan kommer vi att jobba kring temat "VI i 3C".  Alla slutar kl.13.00. Från och med onsdag följer vi normala arbetstider.  Vårt schema finns i WILMA  dessutom delar jag ut det på tisdag.
En " ny grej" i åk 3 är att många väljer att cykla till skolan. Eftersom det är nytt kommer vi andra skolveckan att jobba mycket med trafik och att cykla i trafiken.  Vi kommer att ha en temadag torsdagen den 22 augusti. Då behöver alla treor ha cykel med i skolan. Vi återkommer till temadagen!

Vi ses i tisdag!

Susse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar