Sommarlov

Sommarlov

söndag 18 augusti 2013

"Är det din cykel?"

Hej på er alla!

Hoppas ni all har haft ett skönt veckoslut!
Vi konstaterade alla på fredagen när vi utvärderade veckan att vår skolstart varit mycket lyckad. Det var jätte roligt att träffas igen. Arbetsron under lektionerna var mycket bra. Vi diskuterade på fredagen och kom överens om att vi på fredagar kommer att avsluta med en "extra rolig stund". Vi bestämmer varje måndag vem som tar ansvar för fredagens roliga stund. En förutsättning är ju att allt skolarbete som ska göras under veckan  är gjort. Jag hoppas att vi kommer att få ett mångsidigt program och att det blir mycket skratt och skoj.

Temat för den här veckan är "Är det din cykel?" Vi kommer att jobba kring ett utdrag ur boken  "Långlördag i city" skriven av Sara Kadefors. Jag kommer också att läsa högt boken i sin helhet. Textutdraget  fungerar som utgångspunkt för diskussioner kring trafik och trygghet.  Dessutom kommer texten att ge fina möjligheter till diskussion kring fantasi och ljug. Vi integrerar modersmål och litteratur, natur-och miljökunskap och teckning. Jag hoppas det blir ett intressant arbetssätt!
Jag berättar  mer på föräldramötet hur jag har tänkt att vi ska jobba kring texter och litteratur under läsåret.

Från och med i morgon har vi Annica Stubb med oss i klassen. Första lektionen går till att presentera oss så att Annica sakta men säkert lär känna oss som individer och som grupp. Jag är övertygad om att Annica kommer att trivas i vår klass.

I morgon har vi utegymnastik. Vi går till Pajbacka-plan! Kom ihåg gymnastikkläder, handduk och vatten/saftflaska!

Jag vill ännu en gång uppmana alla familjer att gå in på Wilma och läsa de meddelanden som jag har skickat. Ett meddelande handlar om föräldramötet som är måndagen den 26.8.2013 kl.18.00. Hoppas vi träffas då!

Cykeldagen är flyttad till torsdag 29.9.2013! Då behöver alla ha cykel + hjälm med sig till skolan!

På fredag inleder vi Bibeläventyret tillsammans med Juanita Heikkius. 6-7 fredagar i rad kommer vi på ett roligt och inspirerande sätt lära oss om.... ja vi får se vad som händer på fredag. Mera info på föräldramötet!
Vi ses i morgon!
Susse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar